Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





De Blokker - Kinderdijk


11-09-2010
Ik kan niet kiezen uit 97 overgebleven foto's, en dat dit een beetje veel is voor een blog, ga ik het in delen doen. Het zullen er geen 97 gaan worden maar probeer de molens per stuk te laten zien. En ik vind het leuk om er over te lezen en dat plaats ik er ook maar even bij.

De Blokker of Blokweerse molen is een van de achttien molens van Kinderdijk. De molen staat ook bekend onder de naam Blokkerse Wip, en wel omdat het een wipmolen betreft.

Op de plaats van de Blokker molen stond al in de Middeleeuwen een molen. Deze oorspronkelijke molen werd tijdens de Nederlandse opstand door Spaanse troepen in brand gestoken. De huidige molen stamt uit het begin van de zeventiende eeuw. De laatste restauratie vond plaats in 2001, nadat de molen op 27 juli 1997 gedeeltelijk was afgebrand.

De molen is bedoeld om het Blokweerse deel van de Alblasserwaard te bemalen.
De Blokker is gebouwd op een borstwering van baksteen. De vlucht is 26,9 meter en het scheprad heeft een diameter van 5,7 meter. De molen heeft een buitenwipstok voor het bedienen van de vang (rem).

Dit gebeurt er wanneer struikel pootje in de weg staat. Wel een aparte foto geworden, maar ik ben nog steeds geen vriendjes met struikel pootje. Deze avond ook een stuk vlees van mijn wijsvinger af omdat ik ergens tussen zat met één van zijn pootjes. Het was al een beetje donker aan het worden, dus ik geef daar de schuld maar aan.. ;-)

Tot de volgende...

21 opmerkingen:

  1. Hoi Von heel mooi de foto's van de Molens van Kinderdijk de belichting is ook heel mooi vooral de tweede prachtig
    ik kijk uit naar de volgende serie
    Fijn weekend hé groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie molenserie. De tweede foto vind ik echt super,wat een mooi licht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie. Mooie standpunten en twee heuse low key foto's. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Yvon,
    Mooie opname `s hoor......
    Nummer 2 en 3 hebben zeker mijn voorkeur.....
    Mooi!!.
    Gr John.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful pictures. never were mills here.. but i like these mills..i liked it..
    Fijn weekend hé groetjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Yvonne,

    Ik was er even recht voor gaan zitten daarom ook weer eens je echte naam. Het valt mee het zijn er maar 4. Dus nog 93 te gaan haha. Die nummer 2 is echt gaaf, wat doe jij dat goed zo in het donker.

    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die in de schemering is echt prachtig (2de)
    ook de nachtopnames zijn zeer mooi !
    een goed weekend
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yvon.....

    Dat is ook een fotogeniek gebied hè, De Kinderdijk...
    al vaak heel veel foto's van voorbij zien komen op Zoom!!
    Prachtige opnames, ben benieuwd naar de volgende serie!!!
    Struikelpootje is je statief neem ik aan, niet steeds ruzie mee maken, want als je er aan gewend bent, word het je allerbeste vriend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoihoi,
    de tweede foto heeft duidelijk mijn voorkeur. Prachtig van kleur, ook de lucht. En dan die weerspiegeling, echt gaaf.
    Moeilijk he, ik kan ook nooit kiezen, daarom plaats ik ook altijd veel te veel.
    Bekend plekje trouwens, de Kinderdijk
    Fijn weekend he,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We kunnen er niet genoeg van krijgen, wat een pracht opnames Yvon.... bijzonder goed gedaan.

    groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I am in love the picture of the snail
    is awesome, I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het begint een beetje saai te worden maar ik vind foto 2 ook sùper mooi!
    Wat gaaf die kleuren, dat heb je weer heel mooi gedaan.
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi,

    Kan niet anders zeggen dan dat het er weer piekfijn uitziet.
    Mooi foto werk.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Yvonne,

    Wat heb jij geweldig met licht gespeeld zeg. Ik ben ook eens in Kinderdijk geweest. Ik vond het toen tegenvallen en dat gold ook voor de foto's, maar wat jij er van gemaakt hebt is echt fantastisch.

    groetjes, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goedemorgen Von,

    Het is weer een prachtige serie die je hier geplaatst hebt! Mooi zoals het licht steeds anders is, je hebt hiermee een hele mooie sfeer gecreëerd!

    Groetjes, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Von

    Bijzonder mooi de. Ja vooral foto 2 De spiegeling in het water.Hoe krijg je het voor el kaar. Bijna net zo mooi als die cabrio waar jullie wel eens in toeren. Die heb ik gezien in uithuizen. Volgens mij stond Cristien jullie daar op de foto te zetten.Ik weet het wel zeker
    Je mag raden wie ik ben.

    Groet Hennie Hekkema.

    P.S Veel plezier samen met Cristien 18 November

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Von,
    Toppie weer, met als uitschieter de tweede foto, wat een schilderij met die warme kleuren, dat was echt het gouden uurtje.
    De laatste is humor! Heerlijk!
    Krijgen we ook nog die foto waar jij ligt te rollebollen van het lachen??
    Lieve groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. That pretty light have these photos to the mills. In the first feel the wind in my face.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. These photos are absolutely breathtaking!

    http://lisapetrarca.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!