Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Dagje Veluwe

08-03-2011
Vandaag met Loes en René een dagje Veluwe gedaan. Dit is het vervolg van de boomklever serie.
Wat was het moeilijk om hieruit nog een normale lengte blog te maken.

Zoals jullie kunnen zien, hebben we niet alleen in de vogelhutten gezeten, Loes en ik hebben ook nog een stukje gefietst op de witte fietsen die gratis voor je klaar staan. Even de zadel in de goede stand zetten en in de benen met een zware fototas op je rug. Had even het idee dat ik naar achteren viel, gelukkig was het snel over en konden we fijntjes over de Veluwe fietsen.


Maar we kwamen weer langs een van de vogelhut en zijn toch weer naar binnen gegaan. We hadden van te voren afgesproken niet de hele dag in een hutje te zitten met het mooie weer. Maar je snapt het al, we zijn tot sluitingstijd in het hutje gebleven.


Deze heeft een lekker hapje weten te pakken. Kleeft alleen een beetje


Met tegenlicht, beetje donker maar vond de zon wel mooi op het mos schijnen.


Wat zit zij er toch mooi bij.


Even kijken welk lekkers de fotografen hebben neergelegd.



Het Nationale Park De Hoge Veluwe is een Park met een bijzondere geschiedenis. Het is aan het begin van de twintigste eeuw gesticht door het echtpaar Kröller-Müller. Dit echtpaar had een visie: het samenbrengen van cultuur en natuur in het begin van het algemeen. Ook nu nog werken het Park en het wereldbefaamde Kröller-Müller Museum samen om deze visie in stand te houden.

Ook dit muisje heeft de voederplek gevonden. Wat een verrassing was dit, en zo'n lief koppie.


In het Park is voor iedereen wat te beleven. De Hoge Veluwe herbergt niet alleen een rijke flora en fauna, maar ook drie musea. Bezoekers kunnen zich voortbewegen op de witte fietsen, die in het Park zonder extra kosten te gebruiken zijn. Deze fietsen kunnen niet op slot en zijn dus door iedereen te gebruiken. Uiteraard kunnen er ook fietsen worden gehuurd, dit zijn de blauwe huurfietsen. Ook heeft het Park tandems, bakfietsen en fietsen voor mindervaliden.

Punkie aan het badderen. In de ochtend toen wij nog aankwamen was het water nog bevroren en aan het eind van de middag was alles open.


Ben ik zo goed gewassen..???


Even uirusten van een mooie wandeling of fietstocht kan in het centrumgebied van het Park. Café-restaurant de Koperen Kop heeft een groot terras met speeltuin. Ook heeft het Park andere horecagelegenheden voor een lekkere versnapering.



Het Park biedt ook georganiseerde activiteiten aan. Bezoekers kunnen onder leiding van de natuurgids of de boswachter eropuit trekken om al het natuurschoon van nog dichterbij mee te maken.

Sijsjes: boven het vrouwtje en beneden het mannetje.
Had ik ook nog niet, jippie, wat gaat het goed vandaag een wereld plek.










Zwarte mees, wat is het toch leuk om weer nieuwe soorten vogels voor de camera te krijgen. Een mooi vogeltje.


Loes en René bedankt voor deze gezellige dag.
Tot de volgende...

36 opmerkingen:

  1. Prachtige serie met schitterende foto's!!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Yvonne,

    Wat een prachtige serie. Kun je de vogels zo vanuit de kijkhut fotograferen? Zijn dat speciale vogelkijkhutten of gewoon die grote hutten waar die hordes fotografen proberen de herten te "schieten"? Het is als je deze plekjes weet te vinden echt de moeite waard er een keer heen te gaan. Het muisje is een schatje, heel vertederend.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn God! Prachtige beelden!
    Fantastische foto's! Hoe krijg je? Ik liep uit van mond tot mond
    open op zoek.
    Dit is een waar kunstwerk, mijn vriend.
    Kijk .. ik ben blij, Gefeliciteerd!

    Wat is niet gemaakt met een rugzak en een fiets. Blij dat je niet
    viel ..:)
    Super aanhankelijk kussen, lieve Yvonne,
    Regina.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Von,

    Mooie beelden hoor!
    Vooral de foto's van de pimpelmees zijn door het gouden licht fantastisch geworden.
    Prachtige scherpte op alle foto's en hele mooie kleuren.
    Fijne fotografieset heb je toch.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie serie foto's heb je daar gemaakt.
    Ze staan er allemaal even mooi en scherp op, je heb wel op een hele mooie plaats gezeten.
    Je was net op tijd om de pimpelmees in bad te zien.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het doet me vreselijk pijn om het te zeggen, maar de foto's zijn allemaal top. Je kunt aan alles zien dat je met een FF en mooie lenzen werkt. Prima scherpte, kleurbeheer en DR.
    Wat foto's zelf betreft mooie compo.
    Heb van mijn zus (de lieverd) een nikkor 3.5/18-105 gekregen. Werkelijk een fantatische DX lens en past prima op mijn "oude" Fuji. Blijf wel doorsparen voor een second hand D300.
    Wat je ook van het laatste woord vind:
    hartelijke groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat een hele mooie serie Yvon echt klasse
    en wat een mooie vogeltjes die laatste vind ik ook geweldig op die dikke stam de kleuren etc alles geweldig mooi
    fijne avond groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtplaatjes van al die diertjes. Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat een super mooie serie plaats je hier zeg.
    Elke foto ontlokt een oeeeeeee of ahhhhhhhhhh behalve bij je muisje daarbij val ik stil en smelt ik een beetje.....zo lief.

    Dikke complimenten Yvon en natuurlijk een lieve groet.
    Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Yvon

    Prachtig en zo afwisselend.....bijzonder mooie en kleurrijke vogeltjes ..... je kunt wel een vogelgidsje uit gaan geven.... erg goed gedaan hoor.

    Met welk objectief heb je deze foto's gemaakt ?

    Groetjes, Joop

    en nogmaals mijn complimenten hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Von,

    Wat zijn je vogeltjes ontzettend mooi geworden, je camera en len leveren echt superkwaliteit, ja, met jouw aan de knopjes natuurijk, want het is toch de fotograaf die het plaatje maakt.

    Boomkruipertje met zijn wurmpje, wat een mooi momentje heb je daar te pakken.

    Punky in bad, ook geweldig, ach, ik kan ze wel stuk voor stuk benoemen, maar je hele serie is top!

    Gaan we gauw weer doen!

    Groetjes
    Loes

    O ja, je linkjes naar René en mij werken niet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geweldig wat een plaatjes van foto's,"super" super mooi.
    en dat kleine pimpelmeesje wat zich zit te baden :-)
    wat een snoepje om te zien, dáár doe je het voor om te genieten te genieten en nóg eens te genieten

    heerlijk om naar te kijken kan me jullie geluk ook wel voorstellen..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tes photos sont splendides, Yvonne. Cette journée méritait de ne pas travailler et de faire une belle promenade à vélo. Que de beaux souvenirs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Yvon, wat een geweldig mooie serie heb je weer gemaakt. De foto's van de badderende pimpelmees en het muisje zijn echt superleuk. Het was het zeker waard om de hele dag jezelf te verstoppen in een vogelhut!
    Groetjes Odette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het zijn mooie foto's geworden van een dagje Veluwe, zo te zien zijn er genoeg vogeltjes te spotten op de Veluwe. Ik kom er eigenlijk alleen in de bronsttijd en dan is het één drukte van mensen. Binnenkort ook maar eens die kant op.
    Groet,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Von!
    Wat heb jij een ontzettend mooie serie gemaakt zeg. Dat badderende pimpelmeesje, meid wat mooi. Je hebt het echt goed voor elkaar hoor. Wat een genot om naar je foto's te kijken! Complimenten hoor!

    Ik kan trouwens wel zien dat je ontzettend genoten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Niet alleen een gezellige dag maar ook heel productief! Wat ben je een kei in het fotograferen van vogels! Ze zijn schitterend Von!

    Groetjes, Gonne-Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een práchtfoto's heb je gemaakt ! Ben erg onder de indruk van de scherpte, de dof en de variatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha daar zijn ze, de vogeltjes, ja ik zat er al op te wachten en je laat echt de mooiste foto's zien. Geweldig allemaal. Zo mooi, zo scherp. En de leukste is toch wel de pimpelmees die een duik neemt. Heerlijk, ik zit te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Yvonne,
    Wat een geweldige opnames!! Echt een hele leuke serie met al die verschillende vogels. Je hebt er een heleboel met een zeer mooie lichtval en ook mooi vol van kleur. Grappig ook dat muisje dat je op de foto hebt gezet. Dat moet een zeer leuke dag voor je zijn geweest.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja Yvon wat kan ik nog zeggen?
    Stuk voor stuk juweeltjes.
    Niet alleen staan de vogels er prachtig op maar de mooie compositie`s maken het een genot voor het oog.
    Geweldige serie meissie.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterende foto's heb je hier weer Von. Prachtig alle vogels en erg leuk dat pimpelmeesje dat zit te badderen en daarna opkijkt alsof het zich afvraagt hoe onbeschaamd iemand kan zijn om toe te kijken. :-)

    Groetjes Rardo.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. De nuevo nos traes una serie de fotos muy bellas y excelentemente conseguidas.

    Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Even geen internet haha, en ik had even geen zin. Maar hier ben ik dan en het was genieten, heerlijk die pimpel in het bad maar ook die tweede koolmees, wat een geweldige compositie! Natuurlijk ook al die andere soortjes, echt heel mooi geworden je moet ze maar net zien!
    Dat lensje van jou kan ik die reserveren voor een dagje ergens volgende week???
    Fijn weekend voor jullie, Liefs Bufff.

    O ja recht zetten, het scheelt echt een hoop om de camera toch was rechter te houden maar het blijft een kunst, maar toch zie ik het wel als een uitgaging en dat maakt het toch echt wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zijn weer juweeltjes hoor. Mooi dat je zoveel verschillende vogeltjes hebt gezien daar. Je hebt je ogen goed de kost gegeven.

    groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow!!! This was a great series. Wonderful photos all of them. Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Yvonne
    Wat een geweldige dag hebben jullie gehad op de Veluwe..En ik neem aan een geheugen kaartje vol :)
    En dat jullie tot het einde zijn gebleven verbaast mij niet..Wat is dit heerlijk..
    Daar wil je niet weg.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  28. prachtig serie Von al die vogels zo mooi scherp de pimpelmees in de zon springt er wel uit maar ik bewonder je kunst om ze zo mooi er op te krijgen die adhd vogeltjes
    moet demk ik ook maar eens naar de veluwe het is een prachtig park
    groetjes jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een werkelijk schitterende serie. Alle foto's zijn erg goed, maar degene die ik wil zijn in het water gegooid wanneer het gaat helemaal nat. Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. goeiemorgen yvonne,
    ik kom nog eens kijken of de muis er nog zit en jawel hé...
    die heeft hier zijn vaste stekkie tussen de vogeltjes, die laten vast wel wat liggen voor hem :-)

    OT
    de bloesem waar ik was, het gebied heet haspengouw, en de plaats waar we starten mettekhoven,
    als je daar bent zit je der middenin, dat kan haast niet missen
    ik hoop volgend jaar jouw foto's te zien yvonne:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier kan ik alleen maar naar staren....en vergeet af en toe om te scrollen....
    wat is dit allemaal mooi!!!!!!

    Ik kom hier op dit fotoblog de ene geweldige serie na de andere tegen en de ene is nog mooier en vakkundiger dan de anderen.

    Blijf maar zoveel mogelijk op mijn andere blogje plaatsen......ik val hier helemaal uit de toon.

    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hebben wij een hekel aan elkaar dat we nimmer bij elkaar reageren? Ik dacht het niet. Soms komt het er gewoon niet van maar deze serie is zo mooi en goed dat ik het je toch even wilde zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie fotoserie van al die Veluwe-vogeltjes!

    Hartelijke groet,

    Luuk

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige serie en wat een diversiteit aan vogeltjes... echt heel mooi Yvon!!
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo Yvon,

    Ook jou serie vanuit Veluwe is erg mooi geworden. Veel verschillende vogels gezien, en elk staan er erg fraai op.

    Ik heb nu al weer zin om daar heen te gaan.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  36. dag Yvonne,

    mijn dank dat je volger bent geworden van mijn Blog, ben er blij mee en hoop dat je er regelmatig eens op bezoek komt!

    ik heb hier ook genoten van kwalitatief mooie foto's en deze serie heb ik er even uitgelicht waarin je fraaie close-ups met een juiste dieptescherpte laat zien en dito belichting, erg creatief en complimenten!

    mooie Paasdagen en veel fotogenot,

    vriendelijke groet,

    Henk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!