Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Weidebeekjuffers en Heideblauwtjes



Vandaag een zoomdag die georganiseert is door Frans en Gea uit Heino.
Deze "workshop" heb ik twee jaar terug ook mee mogen maken, en wat is dat
 gezellig. Het is vroeg op staan om op tijd daar aanwezig te zijn, je kunt
 beter te vroeg zijn dan te laat.






Maar het is vandaag ook TT Assen dag, en ik heb me een beetje mee laten
 gaan met de jongens op de motoren, ik rij al een tijdje tussen de zelfde motoren
 in en op de Veluwe geeft een jongen een teken van "kom op" ik weet dat hier
geen viaducten aanwezig zijn, dat zal hij ook geweten hebben, maar ohh al die
 bosjes langs de zijkant...maar ik laat me gaan, en Pinokkio heeft weer even iets
 harder op de snelweg gereden dan mag. Maar tot op de dag van vandaag
nog geen bon binnen gehad. Wat is dat toch even geniet.







In Heino aangekomen, is het een gezellig weer zien van Gea en Frans,
wat zijn het toch schatten. Jammer dat je toch op zo'n dag zoveel mensen
eigenlijk net even te weinig spreekt.






We gaan rond de klok van 10 uur naar de vistrap van Hellendoorn, ook wel 
Velderberg, kijken of er Weidebeek juffers zijn. 
We lopen allemaal een andere kant op en ik heb duidelijk de verkeerde kant gekozen. 
Heb me vermaakt met de pyjamazweefvlieg op een paardenbloem. 
Had het statief weer in de auto laten liggen, een beetje expres, ik blijf het een 
onding vinden op sommige momenten, heb je iets gevonden en voordat je alles
 klaar hebt staan, beestje weg.
 Alle foto's zijn dan ook uit de hand genomen.






Al lopend kom je mede fotografen tegen en die vertellen me dat aan de andere kant
van het water de Weidebeekjuffers zitten, maar ze zijn minnetjes dit jaar.
Maar ik kom er inderdaad een paar tegen.






Gelukkig nog eentje met de vleugels een beetje open, zodat dit mooie beestje
 goed te zien is op de foto.






Deze positie blijf ik leuk vinden, wie kijkt wie aan.






Ik denk dat dit de rietorchis is, een mooi plantje wat in het water groeit.






Geprobeerd om de lichtdruppels in de blaadjes  te pakken.






Wij waren ook toe aan een bammetje maar liefst zonder insect. Gezellig tijdens
 de pauze even gekletst en we gaan in de middag naar Raalte, de Heideblauwtjes
 opzoeken. Het programma is een beetje veranderd.  Omdat de Weidebeek juffers
er niet in vele getalen waren en een klein beetje omdat ik in de middag eerder
weg moest, ik had nog een verjaardag in Nederhemert.






Wat was het een feest om in Raalte deze Heideblauwtjes op de foto te zetten.
Je had ons eens moeten zien liggen tussen de dopheide in.






"Een parend stelletje tegen komen", dat hoorde ik vele zeggen, ik wist niet eens
hoe mooi dit vlindertje was in het echt. Maar zelfs een parend stelletje
zijn we tegen gekomen.












Nu met de hoofd op de grond om een beetje lucht mee te pakken, kan je vertellen
 dat al die harde stokje van de dopheide best zeer doen in je nek.
Maar alles voor de foto.






En nu op zoek naar de mooiste plekjes zonder storende elementen, maar dat was
 nog niet zo makkelijk, had hier wel de hele middag kunnen spelen.







Het zijn hele kleine vlindertjes, maar zo mooi op de dopheide, wanneer je
 een stap in de dopheide doet vliegen er zo maar een paar op, het was dus
ook top drukte op dit veld.





We vonden nog een baby'tje, was zich nog helemaal aan het klaar
maken voor de zomer.






Zo waren de meeste foto's, een drukke achtergrond. Maar de positie en de
kleuren van man en vrouw zijn hier goed te zien.






Een enkele goudhaaruil rups liet zich ook zien, alleen deze was wel heel eigenwijs,
hij dacht "je krijgt lekker niet mijn oogjes te zien".

Gea en Frans bedankt voor deze prachtige en gezellige dag, tot volgend jaar.
 Ben er zeker weer bij.




Foto's van deze dag, gemaakt door Frans.


Datum: 30-06-2012




27 opmerkingen:

  1. Wat een mooi verslagje maak je van de dag
    Had even het gevoel naast je in Pinoccio te zitten
    Genoten van je serie en ik blijf het knap vinden zo uit de hand
    voor mij werkt dat ook beter dan met statief
    zeker met zoveel licht
    groetjes jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Yvonne, wat zijn ze weer mooi, echt genieten. Dank je voor deze fraaie serie
    Wens je een fijne zondag, Groet kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een serie weer, Von. Wat prachtig. Ik heb er van genoten en zou niet weten welke ik nou het mooiste vind. Maar wat me als eerste opviel was je prachtige nieuwe kopfoto. Zo mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele fraaie serie Yvon.... de kleuren spatten van mijn scherm,
    de foto van jou met andere fotografen op de buik in het gras is ook zeer geslaagd.

    Lieve groetjes en een fijne zondag gewenst, Joop

    De nieuwe foto bovenaan je blog is ook heel mooi !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello Yvonne.
    So many great photos you got here.
    Love the butterflies.
    Wish you a nice week.
    From Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige foto's Yvonne, ik vind de paring van de vlinders op foto 12 en 13 echt geweldig, dat heb je heel goed vast gelegd.
    Als ik dat zo bekijk liggen jullie met z'n allen op de grond te fotograferen, wel heel mooi maar voor mij niet meer te doen, ik kon dan niet meer overeind, hihihi.
    Bedankt voor de tip op mijn blog over de links van de eekhoorntjes, ik heb die link er ook bij gezet.
    Fijne zondag nog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dus dat was de dag, waarop je de supermooie foto hebt gemaakt, die tijden boven aan je blog stond!
    De Weidebeekjuffers zijn natuurlijk ook prachtig en de nieuwe foto boven aan je blog is heel sprookjesachtig. Prachtig, hij heeft net genoeg scherpe accenten om rust te geven en genoeg om het spannend te houden. Leuk!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Muy buenos acercamientas, Ivonne, bellos macros.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yvonne....

    Dat is nog even weer een fijne herinnering aan deze heerlijke dag...
    we hadden en het weer en gezelschap mee, mooie opnames heb je er kunnen
    maken!!

    Lieve groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. All pictures are very good but the first one is just fantastic.

    Greetings,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amazing images dear Von!
    Warm greetings
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Yvon,
    Heel mooi om te zien al die mooie foto's, en vooral die mooi vlinders. Vind het wel een wonder dat je ze zo mooi kon fotograferen, als ik jullie daar allemaal omheen zie liggen:-))

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voilà des photos magnifiques que tu peux proposer à un concours.
    Bravo Yvonne!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai Von,

    Ohhh, wat staan die blauwtjes er prachtig op zeg.
    Ik probeer ze al een tijdje parend op de foto te krijgen, maar dat is me nog nooit gelukt.
    Wat een mazzel dat je ze zelfs meerdere malen parend hebt kunnen fotograferen.
    Ben erg benieuwd of je ook nog iets geleerd hebt of dat het voornamelijk gezellig was.

    groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Yvon, je gaat mooi mee met de seizoenen met je prachtige kopfoto.
    Wat een prachtige sfeer foto.
    Dat was vast een sùper dagje en genieten van zoveel Vlindertjes en Juffers.
    Een favoriet uitkiezen is geen doen maar ik wil wel vermelden dat ik "wie kijkt wie aan" heel mooi vind, de grasspriet in de achtergrond omkadert het Juffertje zo mooi.
    Ik heb weer even lekker zitten genieten,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is dit toch een prachtige serie, maar ik vind je kop magnifiek!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat klinkt wel erg cru, maar ik bedoel natuurlijk je header.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Such a beautiful series. Glorious mating images.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jammer dat ik dit allemaal gemist heb dit jaar, volgend jaar beter hoop ik. Mooie opnames heb je kunnen maken. Super dagje geweest met de beestjes.

    groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Yvonne,

    Fraaie macro's hoor met mooie tinten. Klasse!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hele mooie serie Yvonne, vooral de foto's van de heideblauwtjes met de fijne zachte achtergronden vind ik prachtig. Ik wil zeker niet belerend zijn, maar ik zou bij foto nr. 11 het woordje "beek" ertussenuit halen, waarschijnlijk was je in gedachte nog bij de weidebeekjuffers.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oeps, ik loop achter... teveel op stap geweest dus!
    Oh die heideblauwtjes in de dopheide, wat is dat prachtig, en wat heb je ze mooi kunnen nemen, en zelfs parend. De weidebeekjuffers heb ik ook nog nooit gezien, dus ja, ik wil volgend jaar ook naar Heino!
    Een serie met een aantal toppertjes Von!
    Lg Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Yvonne,

    Heerlijk zo'n dag lijkt mij; ik doe dat veel te weinig eigenlijk. Weidebeekjuffers blijven toch wel erg mooi. Maar je allereerste foto vind ik een echte topper, wat een pracht!

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie diverse serie!! Ik heb niet op al je blogs gereageerd, maar het ontbreekt me vaak gewoon aan de tijd sorry:-) Neemt niet weg dat ik geniet van je foto's hoor!
    Groetjes en fijn weekend
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja dit was een gezellige dag!
    En wat heb je er mooie foto`s aan over gehouden.
    Het is net of we er even weer zijn.
    Languit en iedereen was druk!

    Liefs van Bufff

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!