Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Boerenzwaluw


Ik noem het al gekscherend "mijn kindjes" , alleen dit jaar zijn de kleintjes wel 
heel snel volwassen. Er vliegen 4 nesten uit in de haven. Het eerste nest was al
 heel vroeg uit de veren, toen met de gedachte dat het de ouders waren die op 
een avond allemaal in de lucht vlogen. De kleintjes kunnen nog niet goed sturen 
en de tweede dag vlogen ze tussen de boten door vlak over mijn bolletje. En het
 was slecht weer, geen foto's van deze kleintjes. 







Het volgende nest was me weer te snel af, toen weinig in de haven geweest en 
weg waren ze. Meestal zitten ze twee dagen op de landvasten te schommelen. Zo
 lief om dat te zien, oogjes dicht als ze op de ouders zitten te wachten. De kindjes
 horen wanneer er een ouder aan komt, gelijk klaar wakker en dan maar in de
 beste positie gaan staan dat moeders aan je denkt wanneer ze er aan komt. 








Heb soms het idee dat er altijd ééntje het onderspit moet delven, is ook het 
kleintje vaak van die kleintjes. 







Bij het derde nest kleintjes was het slecht weer en nu was ik bijna weer te laat, 
had er niet meer op gehoopt dat er nog een nest zat. Deze kwam duidelijk
 bij de boer hiernaast vandaan want ik had niets meer in de 
haven zitten. 







En dit kleintje was heel niet bang voor me. Elke keer wanneer hij zijn oogjes dicht 
doet ga ik een paar kleine voet stapjes naar voren. Ouders en zusjes zitten
 aan de andere kant van de haven, maar in het zonnetje is het zo 
lekker schommelen.







Helaas geen voeder moment, het werd een beetje druk in mijn winkeltje, jammer 
hoor dat ik niet even meer tijd voor ze had. Volgend jaar in de herhaling. 
Het is hier schijnbaar goed broeden, er was maar één nest voor een paar jaar 
terug, we doen dus ons best om het zo leuk mogelijk voor ze te maken...nu 
nog een ooievaars nest in de  lantaarnpaal...zal wel komisch zijn.








Datum: 19-07-2013

13 opmerkingen:

  1. Bijzonder leuke vogeltjes en door jou natuurlijk weer erg goed gefotografeerd.

    Groetjes en een fijne dag gewenst, Joop

    Yvon heb je mijn mailtje nog ontvangen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buenos disparos, Yvon, y buenos bokeh.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk om zo,n mooie zwaluw-serie te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief zo'n kleintje. Jammer dat je geen voedermoment te zien kreeg toen je met je camera in de aanslag zat. Die laatste vind ik wel erg mooi met de kleuren in de achtergrond.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Top serie, mede door de prachtige rustige achtergronden. Het is genieten van iedere foto. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige serie van dit mooie watervlugge vogeltje.
    Mooi van kleur en heel mooi van sfeer.
    grtoet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het mooie vogeltjes en ze zijn
    zo verrekte snel...
    ge hebt ze mooi geplaat, prachtig, ben er best wel jaloers
    op, bij ons ze bij de buren maar ik zie ze nooit anders dan in de vlucht..
    en dat is iets wat ik niet kan, vogels in de vlucht schieten..
    bij jou gaan ze gewoon mooi op een touw zitten, verschil moet er zijn hè...

    Nieske

    P.S....ben je er al uit hoe het moet, ik dacht ze belt wel even en we doen het samen
    even...als ik het nog weet, maar misschien ben je er al uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeven keer een zwaluwtje op het touw, maar toch 7x anders. Dat heb je mooi gedaan!

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een snoepies. Ik ben er nooit in geslaagd ze zo dichtbij te fotograferen. Ze zijn me vaak te snel af. Mooi gedaan, Von. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie serie foto's van de boerenzwaluw.
    Groetjes van RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Von,
    Zwaluwen fotograferen valt niet mee, maar het is jou in ieder geval goed gelukt. Jammer van het wat mindere voorjaar, maar dat kan volgend jaar alleen maar beter. Mooie serie.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig om te zien dat mooie vogeltje.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Maar één kindje in je haven... maar die zit dan wel héél erg lief te schommelen op zijn schommel, heerlijke plaatjes, had graag naast je gestaan.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!