Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Na lang wachten


Het is er dan eindelijk dit jaar van gekomen, zag het dit jaar alweer voor
 mijn neus voorbij gaan. Na vier jaar te zeggen "En dit jaar ga ik ook een dagje
 naar de bloeiende heide kijken" gaan Loes en ik even een kijkje nemen
 op de Hoorneboegse Heide. Had al vernomen dat de andere Gooise heide er
 erg slecht aan toe was, maar de Hoorneboegse Heide staat er nog
 prachtig bij.









We nemen de groothoek met de Lee filters mee en de macro. We willen een 
beetje gaan oefenen met landschapsfotografie. 







Heb al gemerkt dat het deze dag niet mijn ding is. Het wil gewoon niet lukken. 
Of de wolken hebben geen katoenbolletjes die mooi uitlopen, of de onderkant 
is te donker. We hebben nog de Lee filters verwisseld, Loes had de Pola er nog
 eens extra voor gedraaid en dat was dus het laatste stukje sluitertijd wat ik
 nodig had.  Maar ik zag het niet dus alles is in de prullenbak terecht
 gekomen.

Na dit experiment hebben we maar besloten dat we eerst meer moeten oefenen 
voordat we de reis naar Schotland gaan voorbereiden...wie er nog tips heeft wat
 we echt in Schotland moeten zien, of wie al eens een reisje heeft gemaakt en
 daar de gegevens nog van heeft, tips zijn altijd welkom. 






We lopen lekker over de hei die er nog prachtig uitziet en zien natuurlijk
 ook de paddenstoelen. Dit is toch meer mijn ding, lekker op een vuilniszak
 liggen en zoeken naar mooie lichtval. 

We moeten alleen elke keer opstaan omdat we aan een ruiterpad zijn neergestreken,
 zoals wij daar liggen zijn we gevaar voor de paarden. De paarden denken dan dat 
we ze kwaad willen doen...??? Op dat plekje zijn we daardoor ook maar niet
 langer gebleven.







We komen er vast wel meer tegen, maar dat viel even tegen. Zoveel paddenstoelen
 zijn er dus nog niet. 







Zie nog wel een spinnetje, maar wat is nu kop, en wat is de kont..?? de ene kant
 is rond en de andere kant is een driehoekje..blijft een apart monstertje...







Wanneer het weer iets minder wordt lopen we naar de zandbak, kijken of we daar
 nog even kunnen spelen, Loes heeft heel snel Bokeh- bubbels en ik krijg het maar
 niet voor elkaar, Loes pakt mijn camera en het lukt haar wel, ligt het gelukkig niet
 aan mijn Nikon. Maar wat doe ik dan niet goed...?? 







Zoeken naar de geschikte achtergrond, het is dus zoeken en zoeken, kijken en
 dan heb ik het door....






Foto gemaakt door Loes
En dan sta je er zo gek voor.....







We duiken ook even de heide in, om het schilderachtige in een macro in beeld
 te krijgen. Dat was ons derde oefening voor vandaag.







Het lukt hier en daar een beetje, maar met de bokeh-bubbels weet ik nu
 wanneer ze ontstaan, maar het schilderachtige is een raadsel. Waarom bij de 
een meer als bij de andere foto.






Is het de camera meer van boven richten en dan de 
diepte gebruiken....







een takje heide en dan de achtergrond vaag krijgen door te spelen
 met de diafragma...







Het blijft moeilijk, want bij de Wilde Kievitsbloem lukte het soms wel. Wat is
 het antwoord op onze vraag....







gewoon blijven oefenen, komen we er vanzelf een keer achter.







Een varenblad in herfst kleuren. De krul in het blad, of juist het voorste blad
 pakken....?? heb het tweede blad gepakt, om diepte in de
 foto te brengen.







In de heide zag ik nog een spinnetje, wat ben ik blij dat ik niet bang ben 
voor deze kleine monstertjes, zo tussen de kleuren van de heide en dorre 
blaadjes geeft het een mengelmoes aan kleuren.







Van mij mag de herfst heel lang duren, de kleuren die ontstaan, daar kan
 ik echt van genieten, spelen met de scherpte diepte die er haast niet is, het
 onscherpe is het nieuwe scherpe....we houden die spreuk er gewoon in. 







En dan is het tijd om naar huis te gaan, het is nog wel even lopen
 naar de auto. 







Maar we komen een stuk met varens tegen en de rugzak wordt weer afgedaan
 en we gaan even met de varens spelen, hier is het heel makkelijk om de
bokeh-bubbels te maken.







Dank je wel Loes voor de les, maar moet ook zeggen dat het niet bij alle foto's 
mooi was met de bokeh op de achtergrond. Het was weer een lekker dagje
 om buiten te spelen, en eindelijk de hei in bloei zien staan en geroken. 

Datum: 15-09-2013



14 opmerkingen:

  1. Mooie opnames Yvonne, vooral de eerste twee die zijn echt SUPER !

    wist niet dat de heide nog in bloei staat.

    groetjes uit Heemskerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke dag zo te zien. Ik heb genoten van je serie en de commentaren. Geweldige kleuren inderdaad, de herfst lonkt! Varenblad met krul is mijn favoriet. H groet, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's Yvonne met hele mooie kleuren en achergronden. krijg helemaal zin in nog meer herfst als ik dit zie.gr andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. B E A U T I F U L !!!! I love your background. POETIC

    regards

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful images dear Von, I love the softness and muted colours of the background.
    Warm greetings
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het weer heerlijk om over jou blog te wandelen. Wat een kleuren pracht en mooie opnames heb je gemaakt. De bokeh bubbels maken is mij nog een raadsel en ga dat is opgooglen :-)
    lieve groetjes, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Foto 13 en 16 zijn mijn favorieten uit deze mooie serie, Von. Het zal bij jouw camera beslist anders zijn dan bij de mijne, maar ik ervaar hetzelfde. Het "schilderachtige" is momenteel niet erg te vinden. Ik wijt dat aan de kleur van het daglicht. Je kievitsbloemen heb je veel vroeger in het jaar gemaakt en toen was het daglicht heel anders. Het licht is nu toch nog erg hard. Tenminste dat is mijn ervaring. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Von,
    Dit is weer een lekker blog hoorEr zijn heel wat foto's bij die ik extra mooi vind. Foto 3 met het Kopjesbekermos is beeldschoon! foto 9 zo knap dat je de vlieg ook scherp hebt. Foto 12 gewoon héél mooi. Foto 13 spannend en subtiel Foto 14 heel anders dan 13 maar een hele mooie herfstsfeer. foto 17 wow wat een mooi herfstrood. Dat wordt nog wat, de herfst moet nog beginnen!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach dit is toch weer zo herkenbaar, je hebt van die dagen ...... En met die Heide is het zo simpel nog niet, dat heb ik zelf ook al gemerkt. Maar er zitten weer hele mooie platen bij, ik heb er echt van genoten. Het bekermos staat er echt goed op, en dan foto 5, WAUW! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De herfst op z'n mooist. Je hebt er goed aan gedaan. Prachtig resultaat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk he als het lukt? Het is echt even zoeken en uitproberen. Soms gaat het gemakkelijk en vraag je je af waarom je dat nooit eerder is opgevallen. Mooie openingsfoto met die kleuren in de achtergrond. Ook je varens met bokeh zijn fijn.
    Inderdaad is de herfst een prachtig seizoen om dit uit te gaan proberen.
    groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je zet me met de titel echt op het verkeerde been! ik verwachtte een hele oude serie, kom je met recent werk op de proppen ;-)
    Wat hebben we heerlijk geoefend en gespeeld daar op de heide, maar je mag nog niet naar Schotland. Maar als we nu gewoon langer gaan, dan kunnen we dáár eerst oefenen ;-)
    Ik snap trouwens nog steeds niet waarom het bij jou met die wolken niet wilde lukken, gaan we nog een keertje op studeren.
    Bubbelen kun je nu in elk geval!
    Je mosjes zijn mooi gelukt, mooie compo ook, net als bij het paddestoeltje.
    In nr 6 heb je behalve bubbels toch ook dat schilderachtige te pakken, mooi!
    Van de heide ga ik voor nr 13, de achtergrond is zó mooi dat het niet eens opvalt dat het takje wat ver naar links staat.
    Van de varens is 18 mijn favoriet, of toch 20? daar is de sfeer wel erg prachtig gevangen.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jammer dat het op de hei niet echt wilde lukken. Maar des te leuker als je dan toch met -heel andere- geslaagde beelden thuis komt.
    Foto's 6 en 13 zijn echt mijn favoriet, maar ook de spin heeft een mooie schilderachtige achtergrond!

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt schitterende foto's gemaakt!
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!