Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Vierkante oogjes


Een klein projectje waarbij ik kleine vierkante oogjes heb overgehouden. 






Ik heb de groene achtergrond bij de Gorilla's in zwart/wit gemaakt. Eerst op 
YouTube een filmpje gezocht waarin dit met een goed voorbeeld uitgelegd 
wordt. Dat was nog niet zo makkelijk maar het is gelukt.

Deze ging even fout, ook dat kan gebeuren, het was ook de 
tweede in rij...






Mijn vriendjes op facebook heb ik laten keuren of ik het allemaal een beetje
 netjes uitvoerde. Het was gelijk wel een moeilijke opdracht met de haartjes 
van de Gorilla en er zit haast geen contrast kleur in deze mooie man.

Ben met tips goed geholpen door Raym en Johan, dank jullie wel. 






Ik heb één foto per avond gedaan, de ene foto was iets sneller klaar 
dan de andere.....







.....maar deze met al de blaadjes op de boomstam, wat een klus is het dan om 
alleen de boomstam over te houden in kleur.






Met dit soort oefeningen hoop ik photoshop een beetje onder de knie te krijgen. 
En wanneer de kraaloogjes je zo lief aankijken, smelt 
ik gewoon. 






Die kleintjes zijn zo lief om te zien. Kon ze niet in de prullenbak doen. 

Het zijn hele andere apen dan de doodshoofdapen, maar richting sluitingstijd
 komen ze naar hun hokken toe en dan zitten ze heel dichtbij. 






Te wachten op hun andijvie, sla en worteltjes. 






Wanneer de blaadjes een herfstkleurtje krijgt gaan we nog een keer terug.
Loes heeft nog lang niet alles van het park gezien.










En deze kaart is te gebruiken via.....



mijn kaarten winkeltje......onder verjaardag te vinden.



datum: 11-08-2013

12 opmerkingen:

  1. Nou ik kan me voorstellen dat dit een hele klus was. Zelf ben ik ook een heel klein beetje bezig met photoshop, oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Maar jij kunt gerust eer van je werk hebben, ik vind het effect bij enkele foto's echt wel goed gelukt. Foto nr. 6 springt er voor mij wel een beetje uit, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik het zowiezo een prachtige foto vind. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt leuk zitten spelen Yvon.
    Geweldige serie van deze Apen.
    Deze foto` s heb ik niet origineel gezien en vraag mij af of de bewerking iets heeft toegevoegd al is het natuurlijk leuk om wat te proberen.
    Foto 4 en 8 zijn mijn favorieten,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Von,
    De gorilla's zijn in ieder geval een dankbaar studieobject geweest. Je zult ongetwijfeld door dit soort werk beter thuis raken in het fotoshoppen. Heeft het je vergeleken met het origineel gebracht wat je ervan verwachtte? Hoe dan ook, de foto's zijn qua compositie in ieder geval heel mooi.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk Von, maar wel heel mooi geworden. De aren lijken op sommige foto's echt volleerde fotomodellen. Heel leuk!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk vind ik ze gewoon op kleur het mooiste maar ik heb met bewondering gekeken naar je prachtige bewerkingen. Foto 8 en 10 vind ik het mooiste en je kaart natuurlijk!
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve foto's van de apen, ze hebben dan ook van die lieve oogjes inderdaad he ;-), Lekker spelen met photoshop is altijd leuk, en je leert altijd weer nieuwe technieken, leuk om de apen hier als onderwerp voor te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Yvonne...
    druk bezig met bewerken zie ik...
    knap gedaan, alleen foto 2...die is niet helemaal gelukt..
    om gorilla zit nog een soort van groene halo..(rand)
    maar voor de rest, knap gedaan en de apies lenen
    zich er prachtig voor...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed bezig geweest! Ik doe het je niet na. Geeft een heel andere sfeer aan de foto's. Ik vind het heel mooi geworden.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een werk,Von. Het is wel heel goed gelukt, hoor. Foto 2 vind ik het mooiste. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, geslaagd project hoor!! foto twee ging idd nog niet helemaal goed, maar daarmee laat je wel duidelijk zien dat dit beslist geen eenvoudige klus is. Goed idee om het groene gras weg te werken, de beelden stralen zo een erg mooie sfeer uit.
    En die jonge apen, wat waren ze heerlijk eigenwijs, genieten!!
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, Yvon, ik vind ze beeldschoon! Ik had deze foto's bijna gemist. Ik kan er naar blijven kijken, ze zijn fascinerend.
    Groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Yonne,
    Ik had jouw foto's op Facebook voorbij zien komen, maar had toen geen idee wat de bedoeling erachter was.
    Maar nu ik deze serie zie begrijp ik het eindelijk :-)
    En wat een gave serie is dit geworden!
    Zoals altijd vind ik dat een matige foto door een bewerking niet ineens een goede foto wordt, maar deze prachtige en krachtige apenportretten zijn nu wèl nog beter en sprekender geworden. Ook het witte kader eromheen doet het goed.
    Mooi zoals je ze in verschillende poses en uitdrukkingen heb vastgelegd.

    Eén klein puntje van opbouwende kritiek: ik zou bij foto 8 wel het takje verwijderen dat nu uit de knie lijkt te groeien. En als je dan toch bezig bent, dan zou ik ook de takjes in de rechterbovenhoek even wegpoetsen...

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!