Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Corsa Mille Miglia - Donderdag 15 Mei


Vandaag de dag van de Mille Miglia, zo lang naar toe geleefd, en vandaag gaat het
 er dan eindelijk van komen. Maar hoe ga ik het in een blog plaatsen, ik maak er twee 
blogjes van. Een van de gebouwen en wat we gezien hebben in Brescia en de
 prachtige zonsopkomst. 







In het route boek staat dat we vandaag even kunnen uitslapen, kan helemaal
 niet slapen, dan buiten spelen met de camera op het balkon, gelukkig 
had ik ook de polarisatie filter in de tas. Dit is het uitzicht 
van ons kamertje....







Zo wil ik elke ochtend wel wakker. Rond de klok van 10uur lopen we
 naar het restaurant om even een broodje te eten.







En nog schijnt het zonnetje prachtig over de baai. Het gaat een
 prima dagje worden. 







Wat trek je aan, we blijven er tot de klok van 9uur en dan kan het wel een
 beetje afkoelen, toch ook maar een vestje om de middel
 heen. Laagjes weer...







Omdat het waarschijnlijk een gekkenhuis is rond het vertrekpunt 
en er geen parkeerplaats meer te vinden is in Bescia.....







.....worden we opgehaald met een touringcar, we worden dus gebracht
 naar de Mille Miglia en netjes weer thuis gebracht. Het is een
 klein uurtje rijden naar Brescia. 







En dan moeten we allemaal de bus in, wat een gezellige boel, net of we
 op schoolreisje gaan. We zingen ook de liedjes die we vroeger zongen
 tijdens zo'n reisje. De buschauffeur zal wel gedacht 
hebben, wat heb ik nu mee...







Om half twee lopen we op het Paolo VI plein, we hadden wel een platte grond
 gekregen maar we lopen het kruispunt bij de bus rechtdoor omdat er
 allemaal rode auto's staan. Dit was niet normaal, hier staat in het gras 
veld gewoon voor kapitalen...maar dat in de volgende blog, we hadden bij 
het kruispunt naar links gemoeten en omdat we nu op andere plek lopen 
moeten we door kleine straatjes lopen, we zijn met een stuk of 10 man
 en kletsen wat of. Voordat we erg erg in hebben zijn we er.







We zijn nog niet op het plein of Sjaak hoort een bekende stem. Het zal 
toch niet...en ja hoor, Peter staat achter Sjaak. We babbelen wat en ik
 zie het kaartje om zijn nek heen hangen en hij 
mag mee rijden. 







Zijn auto staat hier op het plein en ik mag een stukje mee rijden. 
Ook dat is te zien in de volgende blog...







Omdat ik dus de auto's apart doe loopst het niet allemaal op volgorde. 
Er zijn drie pleinen waar de auto's staan en je loopt van het ene plein
 in het andere over. Deze foto boven is genomen toen de auto's allemaal 
weg waren. Deze mensen zijn zich nog even aan het douchen en hapje
 eten, dan later naar de start. 







Ik doe alle foto's van de gebouwen bij elkaar. Staan dan niet in volgorde van de dag, 
anders is het zo'n rommeltje.







Dit is de kathedraal van Duomo Nuova.  Het gebouw ligt aan de Paolo VI. 
De meeste bezienswaardigheden in Brescia liggen aan de eerste twee
 pleinen. Dit is het oude deel van het centrum. 







De nieuwe dom van Brescia, de Duomo Nuovo, drukt zijn markante
 stempel op het stadsgezicht met de prachtige zachtgroen gekleurde koepel. 
De koepel torent 82 meter de hoogte in en is op vele plekken
 in de stad zichtbaar. 







De dom is enkel "nieuw" in vergelijking met de La Rotonda: de kathedraal 
werd in de vroege 17de eeuw gebouwd op de plek waar eerst
 de San Pietro stond.







Het ontwerp kwam van architect Gian Battista Lantana en over 
de bouw gingen twee eeuwen heen, de koepel werd voltooid in 1825. 







We lopen op de eerste verdieping en dan zie ik een klein trappetje naar beneden. 
Er was verder niemand, maar dat kan ik me goed voorstellen.








Het ziet er allemaal een beetje angstig uit. Misschien was het de
 bedoeling dat ik hier helemaal niet mag komen, er zat geen
 ketting, het was hier heel bijzonder. Ben er niet
 verder in gelopen.







Om me heen foto's gemaakt. En toen weer naar boven....







Deze klokkentoren staat op het tweede plein, Della Loggia. 
In het Italiaans heet de klokkentoren Torre dell'Oroglio.







Jammer dat ik geen foto van de klok dichtbij heb genomen, het is een 
astronomische klok, dus hoe werkt het nu terwijl de zon achter
 La Loggia verdwijnt.







La Loggia aan het Piazza della Loggia, het is een paleis uit de 16de eeuw, 
en het stadhuis van Brescia. 







De Loggia is prachtig vormgegeven, met een open boogconstructie aan
 het plein, waar nu iedereen staat te wachten wanneer er 
weer een auto voorbij komt.







Op de eerste verdieping heeft het gebouw statige ramen en een 
hoge en imposante dakconstructie  versierd met sculpturen.







De ingangsdeur van het stadhuis. Zo mooi al het marmer waarvan het 
gemaakt is. Sjaak heeft wel even bij de deur staan kijken, 
knap stukje werk.







Overzicht van het plein, sta nu aan de kant van de La Loggia. 
Met zicht naar de klok...







...en dit is de overkant, de gebouwen  staan nu links en rechts van mij. 
En ik ruik een heerlijk Pizza....







Dit gebeurde allemaal nog in de middag. 
De Mille Miglia schilder.







Elk jaar staat hij hier om er een leuke herinnering 
aan over te houden. 







Later op de avond liep hij met het schilderij op zijn rug, of er was
 geen koper of hij komt bij de andere te hangen. 







Hij heeft er in ieder geval een mooi stukje werk van gemaakt.




















Trots even poseren voor de pers, laat ik er nu ook net lopen. Stond eerst 
aan de andere kant, maar dan had ik een groene grote prullenbak in 
beeld. De fotograaf naast me keek me aan met van die ogen wat ga jij nu 
doen, dus ik wees op de prullenbak, en hij ging met me mee naar de 
andere kant, hij was Italiaan en hij vroeg de schilder nog even te blijven
 zitten, waardoor wij nu ook foto's hebben zonder prullenbak. Hij bedankte 
me nog voor de oplettendheid, ook al versta je er een woord van, begrijpen 
deden we elkaar wel. Beetje Engels en Italiaans, komen we er wel. Dat zijn
 de leuke dingen die je mee maakt op zo'n dag. Op de foto hierboven 
zie je  de prullenbak staan...







Dit zijn foto's rondom de pleinen. 







Weet echt niet waar we gelopen hebben. Kleine straatjes in en gewoon
 een deur open doen en dan kom je op de leukste 
binnen plaatsen.







Nergens staat dat je er niet mag binnen komen, zie wel allemaal brieven
 bussen hangen, er zullen best mensen wonen, niemand zegt er iets
 van die langs ons lopen.







En dan gaan we weer terug naar ons restaurant waar een
 heerlijke Pizza voor ons klaar gemaakt is.







Sjaak en John staan al boven, Fiona en ik willen graag alle auto's die 
voorbij komen rijden op de foto zetten, we halen het tot nummer 173, 
dan moeten we echt naar boven komen anders 
is het eten koud. 







We hebben heerlijk gegeten in restaurant Trattoria Caprese , 
Piazza Della Loggia 11, wanneer je in Brescia bent is dat echt een 
aanrader, zo gezellig en goed eten. We moeten nog snel zijn,
 om 9uur verwacht de buschauffeur ons weer in de bus. En we moeten
 nog een stukje lopen...we komen om 5 voor 9 aan, we zijn op tijd. 
En gelukkig niet de laatste. 







Wanneer we om 10uur aankomen, hebben we dit uitzicht. Ik zoek een stoeprand 
op, plaats de camera daar op en probeer met lange sluitertijd er iets van te
 maken.  Een snackbuffet met een glaasje Prosecco staat klaar voor ons. 
Wat een leuke afsluiting. 

Wat een mooie dag hebben we gehad, dit was echt genieten. 
Iedereen bedankt iedereen die dit voor ons mogelijk hebben gemaakt.


Corsa Mille Miglia 2014:
Donderdag 15 mei - Brescia en de start van de Mille Miglia 2014

1 opmerking:

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!