Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Fuut aan het broeden



Deze foto's zijn al gemaakt in 2012, mijn bedoeling was om een hele serie te maken
 met paring, broeden en dan de kleintjes. Elk jaar kwam er wel iets
tussen waar door het allemaal niet door ging wat ik in
mijn hoofd had.







Een paar avonden maakte ik mijn roei rondje om bij de 
futen te komen. 






De futen zitten precies op een goed plekje waar ik de roeiboot aan een
 dikke boomstam  kon vast maken en met de 80-400 netjes 
op een afstand de foto's kan maken






De ondergaande zon scheen precies de sloot in waardoor er een warme 
gloed over de fuut scheen.






En dan maak ik weer zoveel foto's dat het weer moeilijk kiezen is welke
foto er in de blog mag komen






Even het eitje goed leggen, en weer zakken om er op 
te gaan zitten.






Doe ik het zo goed..?? of laat ze de eitjes nu even aan mij zien...het is een mooi 
plekje wat het futenpaar uitgekozen hebben om een
 nestje te maken.






Weerspiegeling in het water...en de zon weg op deze avond, wat een 
verschil van kleur.






Nog een keer de eitjes draaien. maar lijken het er nu meer te zijn..?? ik kan
 helaas niet dichter bij komen. 






Zo mooi hoe de fuut kijkt, zit gewoon te genieten in mijn bootje. Klotsende water
 er tegen aan, zo rustgevend.






De mensen in de haven zagen mij elke keer roeiend weg gaan, terwijl er genoeg 
buitenboord motoren aanwezig zijn, en elke keer kreeg ik de opmerking je mag
  mijn motortje er wel achter hangen. En dan vertelde ik dat de uitsparen aan de 
achterkant van het bootje, waar normaal de buitenboord motor hangt, ik mijn 
camera daar op laat rusten en dat ik dan een super laag standpunt creëer om de
 fuut op de foto te zetten.






En dat ik op de sportschool roeien kan overslaan...

Datum: Mei 2014

17 opmerkingen:

  1. Hoi Yvonne, dat heb je mooi in beeld gebracht.
    Groetjes kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie, Von. De Futen met weerspiegeling vind ik het mooiste. Heel herkenbaar overigens dat je van plan bent iets te volgen en dat er dan toch weer wat tussen komt. Heb dat helaas zelf ook vaak. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie van de futen Yvonne.
    Mooi ook het licht, wat een verschil zit er tussen, met of zonder zon.
    De foto's met de reflectie vind ik wel heel erg mooi.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie serie, prachtig warm licht bij de eerste foto's en bij je laatste foto's vind ik de spiegeling top.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Yvonne,
    Wat een schitterende foto's. Lijkt me heerlijk om zo in je bootje te kunnen fotograferen. De fuut lijkt wel te glimlachen. Heel mooi in beeld gebracht!
    Groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel herkenbaar, Yvonne: zoveel plannen en dan gaat de tijd weer veel te snel voorbij!
    Maar goed dat je deze foto's alsnog laat zien, want ze zijn veel te mooi om in "een vergeten mapje" te blijven zitten. Foto 2 t/m 5 zijn werkelijk fantastisch van kleur - heel mooi licht. En de foto's met spiegeling: super!
    Het lijkt me trouwens heerlijk om zo vanuit je bootje de fuut te kunnen volgen. Geweldig stekkie had je.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Yvon,

    Prachtige kans benut. Met fraaie warme beelden van de fuut en zijn nest. Zo wil ik ze ook wel maken hoor. Mooi ook te lezen dat je keurig genoeg afstand hebt bewaard, zoals het hoort maar zoals veel fotografen tegenwoordig niet doen.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wie wat bewaart die heeft wat ;-)
    En ik twijfel er niet aan dat je de balts en de kleintjes nog eens mooi in beeld weet te brengen.
    Prachtig licht had je hier, en bij de laatste foto's zijn de spiegelingen een mooie bonus.
    Ik stap graag een keertje bij je in het bootje!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Here you have been close to the bird, great pictures of the colorful Great Crested Grebe.

    Ottar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Von,
    Ook al zijn het vertrouwde beelden, de mooie warme kleuren en bovendien de reflecties hebben een toegevoegde waarde. De andere scènes zullen vast nog wel komen, zeker als je weet waar je moet zijn.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Von,

    Een echte Nikonserie. Heerlijke warme kleuren. Wat en mooi licht had je daar en vooral de foto's met de spiegelingen zijn heel fraai. Wat en rust straalt er uit die beelden en dan zijn het ook nog eens beelden van een nestelende vogel. Dat is altijd toch net iets specialer vind ik.
    Mooi hoor.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie serie, vooral die met de spiegeling in het water. Teveel foto's maken en dan niet kunnen kiezen is heel herkenbaar!
    Wel een mooi bezit, zo'n bootje. weet je niet toevallig een mooie ijsvogelplek waar je met dat bootje kan komen? Camoeflagenetje er over en wachten maar...
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gorgeous images dear Von, the bird is beautiful as it sits on the nest and waits patiently.
    Warm hugs
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om zo vanuit een roeibootje deze foto's te kunnen maken. Mooi laag standpunt en prachtige reflecties heb je. Als de fuut zich rustig blijft gedragen, weet je dat je voldoende afstand houdt. Verstoring zou natuurlijk heel vervelend zijn. Het gaat je vast nog lukken om de jongen in pyjama te fotograferen. Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie serie heb je gemaakt. De foto's met het mooie avondlicht zijn erg sfeervol. Maar foto 10 is mijn favoriet.

    Gr, René

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kleuren zijn wel heel warm van de deze serie Von,
    maar ze zijn ook hele erg mooi.
    Heerlijk al dat jonge leven in deze tijd :-)

    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi hoor met het warme avondlicht op de fuut, ook de weerspiegeling in het water is super ! Groeten Adria

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!