Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Zwaan project


Wat was ik blij dat pa en ma zwaan een andere plek kozen om hun nest te maken. 
Ik zag ze in het kommetje achter ons huis veel op de kant lopen en oude
 rietstengels verzamelen. Daar loopt wel eens een hond los, en denk dat
 ze daarom ergens anders zijn gaan zoeken. 







Maar waar zijn ze heen gegaan..?? zag één van de twee op een avond op de plas
 zwemmen en ik er achter aan roeien, maar de zwaan zwom zo ver de plas
 op, ik moet ook nog terug en ik had dan tegen wind. 






Een paar dagen niet gezien, en dan komt iemand mij vertellen dat ze op nog 
geen 3 meter van de steiger een nest heeft.  Dat is wel heel dichtbij, me
t de 80-400mm kan ik op een normale 
afstand blijven. 






Elke avond even erbij zitten. Maar moeders slaap gewoon en pa komt zo nu en
 dan even kijken hoe het er mee staat, en 
zwemt weer weg.






Dan komt de week dat ik even naar de Opaalkust ga, zullen ze er straks 
nog zijn. Gelukkig alles zit nog op zijn plek wanneer ik kijk na 
een weekje vakantie. 






 En dan de volgende dag is er iets gebeurt, ik zie ze alle twee in het kommetje 
zwemmen, ga kijken en pak een krukje om in het nest te kijken, geen eieren
 meer, kijk er om heen en zie drie eieren liggen in het riet. 
Allemaal kapot. 






Welk beest heeft dit op zijn geweten..?? er kan daar absoluut niemand komen. 
Jammer weer een project mislukt, had graag de kleintjes tussen de veertjes
 van moeder op de foto gezet. 
Volgend jaar in de herkansing...






Datum: 20-04-2015

10 opmerkingen:

  1. Dear Von, wonderful images of the swan you have captured with your camera, they are such beautiful creatures.
    Warm greetings
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, een project loopt niet altijd zoals je dat in gedachten hebt, maar je krijgt vast nog wel eens nieuwe kansen. Dit begin mag er in elk geval wezen, en vooral je laatste foto vind ik schitterend! Wat een goed idee om dat mooie verenpak op deze wijze te fotograferen. Van mij mag de foto iets lichter afgewerkt worden, maar dat is uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie serie met leuke detail opnames van de zwanenveren.
    Wat sneu dat het niet goed is gegaan met de eieren. Misschien gaan ze nog voor een tweede leg.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Slimme aanpak om details van het verenpak te maken met die druppels. Ik ben het wel helemaal met Loes eens Yvonne. Zo'n prachtige witte zwaan zou best lichter op de foto mogen. Al is zoiets altijd persoonlijk.

    gr Jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Von,

    Aaaah wat jammer zeg, maar misschien een tweede leg want daar is het nog niet te laat voor.

    Deze foto's zijn in ieder geval fraai.
    Mooie detail opnames en prachtig warm belicht.
    Super Von.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Yvonne,
    Jammer dat dit niet goed is afgelopen.
    Ik vraag mij af of dit wel een dier is die het op zijn geweten heeft, mensen doe ook de gekste dingen tegenwoordig.
    Je zegt dat er niemand kan komen, maar met een bootje kom je overal.
    Het is niet te hopen dat mensen dit doen, maar ik kijk nergens meer van op.
    Je hebt er een prachtige serie van kunnen maken.
    Volgend jaar misschien meer kans.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De natuur kan wreed zijn net als mensen, wat zullen de zwaantjes verdrietig zijn, hopelijk hebben ze een kort geheugen. Je hebt in iedere geval wel mooie foto's van de veren kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een tegenvaller dat het zo gelopen is. Ik heb meer geluk gehad. Binnenkort kan je op mijn blog een aantal kleine zwaantjes verwachten. Je laat hier wel een aantal bijzondere foto's van de zwaan zien, je moet maar op het idee komen. Je weet inmiddels wel dat het vaak knap lastig de witte kleur zo op de foto te krijgen als je wilt.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yvon,
    Vol verwachting begon ik aan je foto's en verheugde me al op een vervolg, het heette immers Het Project zwaan. Ik dacht dat wordt smullen....!
    Nu voel ik net als jij de teleurstelling dat er geen vervolg gaat komen met snoezige donsje....Maar wat je hier hebt geplaatst blijft prachtig hoor! Vooral de 3e, 4e en 8e foto vind ik errug mooi!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel fraaie serie Von, uiteindelijk heb je van een triest aflopend verhaal toch een heel mooie serie weten te maken. Mooi die verendetails, sommige foto's vind ik echt kunst.

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!