Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Pas de Calais - Deel 5


We zijn alweer bij de laatste dag aangekomen, wat gaat dat toch snel wanneer je het naar je zin hebt.

In de ochtend gaan we eerst het binnen land in en komen prachtige koolzaadvelden tegen.

In de middag gaan we naar de palen die in het water staan bij Wissent, ik vertelde in deel 2 al dat we bij de mosselbanken van Tardinghen door een mevrouw de andere kant op werden gestuurd, deze mevrouw bedoelde heel lief deze palen. Nu we ze weten te vinden rijden we er bijna automatisch heen, nog niet helemaal, het gaat steeds beter.

In deel 1 zie je een zonsondergang in Audresselles
In deel 2 de lange sluitertijd in Audresselles en de mosselbanken in Tardinghen
In deel 3 de grote stenen met hun prachtige kleuren in Audresselles
In deel 4 het macro strandje met de kleine stenen en mooie kleuren in Audresselles

Dag 4:
Binnenland vergezichten
Wissant palen in het water
Cap Blanc-Nez zonsondergang
En het gezellige huisje



Dit was toch wel ons favoriete plekje in het heuvelachtige binnenland. 
Lijnen in verschillende kleuren en de hoogte verschillen, hier zagen we alle 
drie wel iets in.





Na deze ochtend sessie rijden we even door naar de Cap Blanc Nez, we zijn toch 
in de buurt, maar wat staat het water hoog, hier kunnen we niets beginnen. Dan
 maar door rijden naar Wissant. Het water moet toch zakken en de palen
 hebben we nog niet gehad.






Maar wat doe je met een paar lange palen op een rijtje. We gaan weer lange 
sluitertijd doen, het water is weer wild en dikke schuimkoppen maken 
het er niet makkelijker op.






De Lee Big Stopper moet zijn werk doen. Aan alle kanten worden de palen op
 de kiek gezet, maar wat zakt het water snel naar beneden. Achter me zie ik 
nog een paar rotsen liggen en die wil ik ook even op de kiek zetten.






Snel alles omdraaien en een stukje lopen, gelukkig is het water zover gezakt dat
 de sokken droog blijven.  Doordat het water onder je voeten heen en weer gaat
 wordt ik soms een klein beetje draaierig. net of je in een kermis attractie zit. Waar 
een mini vakantie al niet goed voor is.... 






En dan op onze laatste avond gaat we weer terug naar de Cap Blanc-Nez, het is
 droog, zonnetje laat zich zo nu en dan zien, dikke wolken boven Cap Blanc-Nez. 
Zal hier onze droom foto uit komen. Hoe vaak onze camera's geklikt hebben, 
we hebben duidelijk foto's genoeg.  Het is zo gaaf deze plek 
om hier te staan.






We lopen alle kant op om maar het beste beeld te kunnen vinden, Nog best moeilijk  met 
zo'n hele lange krijtrots. In het water geeft het de beste sfeer weer.  Maar dan 
moet wel het zonnetje zich laten zien.






We lopen een stukje verder en houden de zon achter de wolken in de gaten. We zien 
dat de zon weer bijna gaat komen en we gaan er klaar voor staan. Dat was nog
 een hele opgave, om uit elkaars schaduw te blijven. Maar de foto zit er tussen. 
Wat zijn we blij dat het vanavond allemaal gelukt is.






Wat een verschil wanneer de zon zich niet laat zien. 






We gaan nog even verder spelen met lange sluitertijd, met de voetjes weer 
in het water. Maar wat komt dat plotseling hoog te staan. Nu moeten we snel 
terug lopen anders is het een doolhof aan kleine riviertjes en die zijn dan best 
wel diep. Ik moet een heel stuk de andere kant oplopen om over te kunnen
 steken en weer terug lopen naar de uitgang. 

In deel 1 is te zien hoe water zijn eigen weg gaat.






Bijna bij de uitgang kunnen we het niet laten om de ondergaande zon te pakken. De 
laatste foto's van onze gezellige minivakantie aan de prachtige Opaalkust en net
 wanneer we de statief poten hebben ingeklapt krijgen Gonnie en ik een berichtje. 

Wat leuk we worden welkom geheten in Groot-Brittanië. Zal daar onze volgende
 uitstapje naar toe gaan.... 





Het gezellige huisje in Audinghen. 

Waar we hebben leren  bakken in azijn. 
Weten we waar de lakenstraat is.

Waar we overheerlijk pasta hebben gemaakt. En wat is dan
 een vaatwasser een zaligheid. 






De gezellige zit hoekjes...






Televisie is niet aan geweest, een hele fijne bank om de foto's op de laptop te 
bekijken. We hebben niet in de prachtige achtertuin gezeten, het weer 
was er niet echt na, en we hebben het veel te druk gehad
 met foto's maken.






De hal, die nu nog leeg is, wanneer alles beneden stond voor vertrek hadden 
we nog maar een klein loop gedeelte over. Allemaal heel goed te doen.






En van hier uit elke ochtend twee honderd meter lopen naar de bakker, voor
 de verse broodjes en wat lag ons huisje centraal gelegen van alle uitstapjes 
die we gedaan hebben.

Lieve vriendinnen, dank jullie wel voor deze super gezellige mini vakantie.


Datum: 30-04-2015

14 opmerkingen:

  1. wat een prachtige foto's. ogenschijnlijk doodgewone landschappen en zichtjes die jij hebt omgetoverd tot ware juweeltjes. hier word ik echt stil van, .... en geniet!
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is net alsof ik er bij ben ,zo mooi genomen, het is super meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dear Von. such beautiful images of the landscape, the beaches and ocean, what a wonderful place.
    hugs
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvonne, ik heb je blogs gevolgd en met smaak gelezen. Erg leuk! Zoals je misschien weet ben ik vlak ná jullie aan de Opaalkust geweest om te fotograferen. Mooi is om te zien hoe jullie totaal verschillende beelden maken. En ook leuk om deze weer te vergelijken met die van mij. Hartelijke groetjes, Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Von, I have looked back at your previous posts of days in Calais, your photos are really beautiful, an amazing place. I didn't realise that Dover, across the Channel was so close to Calais.
    Love Dianne
    xoxoxo ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Yvonne,
    Prachtige serie van je vakantie, de palen in het water vind ik echt super mooi, dat zijn foto 4 t/m 6, mooi gedaan met de lange sluitertijd.
    De kust is ook prachtig om te zien vooral foto 11.
    Het huisje ziet er prachtig uit, ja een afwas machine is een uitkomst, zeker in de vakantie.
    Kortom een mooi blog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat leuk dat jij ook foto's van het huis hebt gemaakt, hoop dat je dat in Viroinval ook gedaan hebt? Maakt het verslag zo mooi compleet, inclusief Lakenstraat en bakken in azijn ;-)
    We hadden een hekel aan Wissant maar die palen in de wilde zee waren toch wel een leuke uitdaging, mooi met je bigstopper gespeeld.
    De laatste avond hadden we echt geluk daar bij Cap Blanc Nez. Je eerste foto daarvan is voor mij de mooiste, daarin zie ik het mooie warme avondlicht terug, dat mis ik in de volgende foto's, die lijken me wat te licht of te weinig contrast?
    Mooi dat jij de zonsondergang nog te pakken had voor je naar Engeland ging!

    Het was een heerlijk weekje, voor herhaling vatbaar!

    Lieve groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yvonne,
    Wat een prachtige resultaten heeft dit uitstapje je opgeleverd. Echt schitterende beelden.
    Je foto's 3 en 6 vind ik heel erg mooi zo met dat blauw. En ook je opnames vanaf dat zelfde punt op het strand zijn heel bijzonder. Daar vind ik foto 7 heel indrukwekkend om te zien met die dreigende lucht en de warme kleuren.
    Lijkt me niet vervelend zo'n mini vakantie. Lekker hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige eindblog van deze mooie serie Von!
    Het huisje niet in de laatste plaats!
    Wat een mooie omgeving en wat een schitterende foto's heb je laten zien.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hadden we die laatste avond geluk met het licht. Dat zie je goed op jouw foto, zeker in vergelijking met die foto zonder dat warme zonlicht. Mooi zoals je ook het gevoel beschrijft door het stromende water onder je. Dat gevoel had ik ook, maar dat was ik al weer vergeten. de foto's van ons huisje heb ik al gekopieerd en opgeslagen, erg leuk dat je die gemaakt hebt. Het was een fijn huis en we hadden heerlijke dagen. Von, jij ook bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig licht had je op de krijtrotsen. Je palenfoto's vind ik ook heel goed gelukt met die blauwe lucht. Dat geeft je echt een vakantiegevoel. Verder moet ik nog even de foto van de zonsondergang noemen: heel fraai.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is genieten geblazen geweest Yvonne in deze prachtige omgeving. Prachtige landschappen zowel de koolzaadvelden als de zeelandschappen met de zon op die kalkrotsen. Maar ik vind vooral foto nr. 12 van ongekende schoonheid in het blauwe uurtje aan de kust. Bij de paalfoto's nr. 3, 4 en 5 vroeg ik me af of de gebogen lijnen in de lucht een gevolg zijn van de lange sluitertijden door het gebruik van de big-stopper? Gezellig hutje hadden jullie daar.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Von,

    Mooie verslagen van een leuk uitstapje. En dan te bedenken dat je deze vrouwen pas een paar jaar geleden via internetblogs hebt leren kennen. Super toch? Ook nu weer een prachtige serie foto's. De foto's van de paaltjes in het water zijn super gelukt. Ik vond ze bij Loes al mooi, maar ik denk dat deze nog mooier zijn. Doet echt tropisch aan en vooral die wolkjes ver in de achtergrond zijn schitterend. Je eerste foto van Cap Blanc is de mooiste van die reeks. Daar heb je prachtig licht.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Laat ik aan het eind beginnen. Wat hadden jullie een prachtig huisje, Von. Geen straf om daar een paar dagen door te brengen. Schitterende foto's overigens. Zo mooi, die heuvels met koolzaadvelden en de palen met lange sluitertijden. Van de rotsen vind ik 7 het mooiste. Die heeft voor mij de meeste sfeer. Lijkt me een heel geslaagde vakantie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!