Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





De mooiste foto's van ......2015




Daar is het eindejaarsblog weer, 2015, wat is ook dit jaar weer snel voorbij gegaan. 
Wanneer ik zo door al de foto's heen blader zijn het stuk voor stuk leuke herinneringen, mooie "foto"momenten, vroeg opstaan dit jaar er bij geleerd, tussen ringen erbij aangeschaft, fotostudio opstelling er bij, nog niet de studio ...;-) wat er nu nog niet is kan altijd nog komen in 2016.  

Het was weer moeilijk in sommige maanden de keuze te maken, kop of munt was nodig om een keuze te maken.






Wat was januari een mooie maand om foto's te maken. Mist, rijp, alles kwam
 voorbij. En dan moet je kiezen. Ik heb toch voor deze gekozen. Het lopen langs 
het water in de mist was zo speciaal. 







In februari hadden we nog een paar nachten nachtvorst. Wat schrok de buurvrouw
 toen ze me zag liggen op haar oprijlaan. 







In maart ben ik een paar keer op stap geweest. Wanneer het lekker weer is 
ga op zondag vaak met Loes op stap. In maart ook met Gonnie 
naar de heikikker

Sneeuwklokjes en krokusjes zijn deze maand ook voorbij gekomen. Maar
 deze ruig haarmos is nog niet zo vaak in een eindejaarsblogje 
terecht gekomen.







In april hadden we een vriendinnen uitje. Gonnie, Loes en ik gaan even onder 
Calais de mooie plekjes verkennen. De Pas de Calais staat bekend om de 
indrukwekkende kalk kliffen, en deze foto is het ook geworden. 

Er was heel slecht weer voorspeld, boeken en handwerkjes waren in de tas gestopt.
 Gelukkig hebben we dit heel niet nodig gehad, we hadden prachtige dagen
 om met lange sluitertijden te spelen, met de macro lens, en de groothoek
Alles is uit de tas geweest. 







Daslook proberen we toch elk jaar weer even op de foto te zetten. Jammer dat 
het alleen zo stinkt. Dit moet ik echt aan het eind van de dag doen. Net zoals 
deze dag, eerst naar de boshyachinten en de lelietjes van dalen. 
Een mooi gevulde dag.







Wat is het toch een geluk dat ik zulke lieve "foto" vriendinnen heb. Zo gezellig om
 er met elkaar op uit te trekken. Een paar dagen Viroinval, Op zoek naar
 de vlinders en de verschillende orchideeën. 

Heb daar echt mijn ogen uit gekeken wat er op deze berg allemaal groeit en vliegt. 
De vlinder stand was niet zo veel omdat het een paar  dagen daarvoor heel 
slecht weer was geweest. De orchideeën die er stonden waren 
wonder schoon.







Een weekend even heen en weer met de club. Wat is het er mooi. 

Ook een bezoekje aan Monschau gedaan, en verder een mooie boot tocht
en veel van de omgeving  gezien. 







Hier sprak ik al over, in 2015 heb ik dankzij Loes het vroege opstaan ondernomen.
 En wat is het me bevallen, het vroege opstaan zal nooit wennen maar de foto's 
die ontstaan, het was deze ochtend echt prachtig. Hoop in 2016 dit toch ook
 weer een paar keer te ondernemen, vertel het nog maar niet aan mijn 
bedje, het is nog zo ver weg..






Altweiber Sommer Oostenrijk

Ik ben helaas nog niet zover gekomen om deze dag van de Oostenrijk vakantie
 te laten zien. Het moment langs dit smalle weggetje zal ik niet
 snel vergeten. 

En Pinokkio die ons nog nooit in de steek heeft gelaten mag ook wel 
een keer in het eindejaarsblogje staan.






Altweiber Sommer Oostenrijk

Na het georganiseerde gedeelte van de Oostenrijk vakantie, zijn we doorgereden
 o.a naar Venetië. Het laatste hotel was in Zell am see en zo ver is dit niet van 
Venetië. Een lang gewenste droom die uit komt. Ook dit blogje is nog
 in de maak....







Na de vakantie de eerste zondag gelijk met Loes weer op de buik in het bos. Alleen 
die dag had ik nog niet het gevoel met de macro lens, Van mijn witte
oorzwammentjes was niet veel meer van over. Gelukkig op een 
andere zondag in de herkansing. 






Mini bolletjes

Het nieuwe macro is micro, voor mij, of dit al onder micro valt weet ik niet, 
maar klein is het wel.

De tussenringen speeltjes kunnen dit baas, terwijl mijn ogen er moeite mee 
hebben. Zo is het mogelijk om ook in december naar mini paddenstoeltjes/slijmzwammen 
te zoeken.

Het was even een iene miene mutte voor december. Op deze mini bolletjes was 
ik trots maar ook mijn eerste fotoshoot met de studio opstelling was ik best 
trots. Maar er kan er maar één de winnaar zijn. 



En dan gaan we heel langzaam aftellen naar het oud en nieuw.

Ik kijk terug op een leuk, gezellig, met mooie fotomoment, zeker een geslaagd 2015.
Dat ik met mijn "foto" vriendinnetjes net zulke leuke uitstapjes mag beleven als in 2015, mooie ritten mag maken met Pinokkio en mijn lieve kanjer die trouw elke keer stopt wanneer ik zeg " foto moment" en jullie hierbij een hele fijne jaarwisseling wens en voor 2016 veel gezondheid, liefde, geluk en een prachtig foto jaar in 2016.




Een dikke knuf van Von

16 opmerkingen:

  1. Dag lieve (foto)vriendin, allereerst wens ik jou en Sjaak een heel mooi, gelukkig en gezond 2016!!

    Wat is het toch een goed idee van jou geweest om aan het einde van het jaar een overzicht van de mooiste foto's te maken. Zo langzamerhand doen we het allemaal op onze eigen manier met allemaal een andere titel, maar de essentie blijft hetzelfde: terugblikken, genieten en bewonderen.

    Zo geniet ik ook van jouw 12 mooiste, herinneringen aan onze gezellige uitstapjes, vaak gewoon dichtbij huis in onze achtertuin, maar ook heerlijke meerdaagse reisjes 'in den vreemde'.
    Dat er nog veel van die uitstapjes mogen volgen!

    Van maar liefst 7 van de 12 foto's was ik getuige. Mijn mosjes hebben mijn blog nooit gehaald, maar de jouwe zijn prachtig en inspireren me om er weer mee aan de gang te gaan, gauw doen!
    Met de tussenringen is er weer een nieuwe (micro)wereld voor ons open gegaan, en zo ontdekken we telkens weer wat in deze prachtige hobby.
    Ook met de club heb je prachtige reizen en foto's gemaakt, en terecht dat Pinokkio hier een plaatsje heeft gekregen.

    Complimenten voor deze fantastische serie! en dat 2016 nog veel meer moois mag brengen..... ik ga graag weer met je buiten spelen!

    Liefs Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvonne,

    Allereerst wens ik jullie een fantastisch en liefdevol nieuwjaar!
    en wat heb je een super mooi jaaroverzicht! geweldig, jij bent de eerste waarvan
    ik de foto's bekijk..Wat een discipline dat je het bij 1 foto per maand hebt kunnen
    houden..dat lukt mij echt nooit!
    maar je kunt echt trots zijn op je overzicht! (een super idee van je!! ik vind het altijd zo leuk om te doen!)

    Lg. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Yvonne,

    Als eerste natuurlijk de beste wensen voor een mooi, liefdevol en gezond 2016.

    Als tweede, gewoon lekker genieten bij al jouw geweldige momenten in 2015.
    Wat een fijne serie TOP daar kan je inderdaad trots op zijn.

    LG, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om jouw jaar nog eens voorbij te zien komen. Een mooie afwisselende serie, waar je trots op mag zijn. Voor mij springen augustus en november er net even bovenuit.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Yvon,

    Ook jij zet hier een fraai jaaroverzicht neer. Je kan aan je foto's duidelijk zien dat je vaak met Loes op pad gaat. Je macro opnames zijn super, maar ook je tripjes met de auto heb je steeds weer op een interessante manier vastgelegd.


    Beste (foto)wensen voor 2016!

    Groeten,
    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Yvonne, een heel mooie terugblik op jouw fotografiemomenten van het afgelopen jaar. Voor 2016 wens ik je weer veel inspiratie en mooie momenten in de natuur. Ik kijk uit naar waar je ons mee gaat verrassen.
    Proost,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook in jou jaaroverzicht zie ik weer prachtige foto's voorbij komen met veel afwisseling. De eerste en de laatste vind ik het mooist.
    Veel fotoplezier en gezondheid in het nieuwe jaar. Groet,
    Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Von,

    Stuk voor stuk prachtige platen, waarvan ik de derde toch wel bijzonder mooi vind.
    Veel gezondheid en geluk gewenst voor 2016.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yvon,

    Prachtige impressie van je foto- en reisactiviteiten. Je macro's springen eruit en met de tussenringen gaat een wereld voor je open. Ik vind je ruig haarmos heel mooi en ook de oorzwammetjes. Ik wens jou eveneens een gelukkig 2016 met weer veel mooie reis- en fotomomenten.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende foto's, Von. Ik heb ze nu al een paar keer bekeken en ik zou niet weten welke ik nou het mooiste vind. Je Januari-foto is door z'n eenvoud zó mooi, maar ook Venetië en de smalle bergweg. En dan heb ik het Daslook nog niet eens genoemd. Heel mooi allemaal. Voor 2016 de allerbeste wensen. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Von,
    Allereerst de beste wensen voor 2016 voor jou en je man. Jouw idee om een jaarafsluiting te maken vindt steeds meer navolging. Wat zie je deze dagen veel moois voorbijkomen, inclusief jouw overzicht.
    De diversiteit is prachtig. Het laat gelijk zien op welke verschillende manieren je met fotografie bezig kunt zijn.
    Maak er weer een mooi jaar van.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Yvonne, een heel gelukkig en gezond 2016 voor jou en Sjaak! Je hebt met je blog een mooi overzicht neergezet van 2015. Leuk om te merken dat we in zo'n jaar toch nieuwe dingen doen, als het maar het vroege opstaan maar ook het gebruik van de tussenringen. Ik heb genoten van onze gezamenlijke uitstapjes en verheug me op de nieuwe die al gepland zijn. Ik vind je foto van maart van de mosjes erg mooi. Ook je blauwtje in het gras is prachtig. Ben benieuwd naar je belevenissen in Venetië. Net als jij wil ik meer kroeskopjes en draadwatjes en ander klein spul. Laat 2016 maar beginnen.
    Lieve groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit toch leuk die jaaroverzichten, een topidee van jou een paar jaar geleden en we doen het nog steeds met veel plezier. Ook jij laat weer veel moois zien.
    De januari foto spreekt mij erg aan,mooie sfeerplaat, maar ook mei, augustus en november horen tot mijn favorieten. Leuk om weer even terug te blikken.
    groetjes en een mooi en inspirerend 2016
    Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Von,
    Wow, het is geen saai jaar voor je geweest! Wat een mooie selectie uit series met allemaal beauty's. Zal zeker lastig zijn geweest er een uit te kiezen. Mooi hoor!
    Ik hoop dat je ook in 2016 weer veel mooie natuurmomenten zal kunnen vastleggen op de gevoelige plaat. En wens jou en de jouwen een fijn 2016 in goede gezondheid.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Yvonne,
    Prachtig jaaroverzicht. Wat een veelzijdigheid laat je hier zien. Van de microwereld met tussenringen tot ruimtelijke landschappen. Je kan het allemaal mooi vastleggen.
    Je foto van Venetië vind ik verrassend. Bijzonder standpunt, heel mooi gedaan.
    Voor 2016 wens ik jou weer veel fotoplezier en natuurlijk verder ook alle goeds.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Yvonne,

    Het overzicht is zoals altijd heel mooi en ik vind het knap dat je deze traditie al zolang voortzet. Het kiezen is toch elk jaar weer moeilijk maar jij haalt de juweeltjes eruit. Prachtig de mist, de vlinder, het haarmos.....

    Ook voor 2016 wens ik je weer heel veel plezier met de camera, mooie trips en vooral gezondheid en geluk!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!