Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Meervoudige belichting


Tijdens de PiXperience in Amsterdam, waar we trouw elk jaar naar toe gaan, 
Loes, Gonnie en ik, daar gaf dit jaar Loulou Beavers  weer een
 hele mooie lezing. 






Ik sta elk jaar weer met volle bewondering naar haar foto's op het hele 
grote scherm te kijken.







En vooral wanneer de meervoudige belichting foto's aan
 bod komen.






Al die jaren kreeg ik het niet onder de knie. En ben er eens goed ingedoken
 hoe het moet met de Nikon D700.






En het lukte zowaar dit jaar een beetje. Bij alle voorjaarsbloempjes heb ik er 
aan gedacht, of Loes heeft me er aan herinnert. 







Je moet er van houden, bij sommige beelden  ga je echt scheel kijken, dat je 
dubbel ziet en bij de andere foto geeft het wel een beetje een soft randje.






Wat is meervoudige belichting of dubbele belichting:

Het is eigenlijk het samenvoegen van twee of meerdere foto's. Het kan met bijvoorbeeld één scherpe en één onscherpe foto. Met twee verschillende soorten foto's. Dat moet ik nog uitproberen hoe dat uitpakt. Het is een creatieve toepassing aan je foto's. 






De Nikon D700 heeft deze toepassing in de camera, onder menu meervoudige
 belichting,  Wanneer het niet in de camera zit is het ook mogelijk om dit
 in photoshop te doen door beelden samen te voegen.






Met een statief bereik je het beste resultaat, ik ben niet echt vriendjes met een
 statief, deze foto's zijn uit de hand genomen, er zijn er ook verschillende
 in de prullenbak gegaan. 



































En weer even spelen met Nik software.






































Datum: voorjaar 2015


9 opmerkingen:

  1. Nou Von, je bent er uitgebreid mee bezig geweest, voortaan denk je er vast vaker aan! en zal ik blijven proberen je er aan te herinneren ;-)
    De mooiste vind ik 14, 18, 19/20 en 23.
    En ik moet erg lachen om 21 en 22..... we zochten de roze anemoontjes, en nu heb je het roze er uit gehaald en vind ik ze zo zelfs mooier!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar, als je je echt in verdiept worden de resultaten vanzelf beter. Ik moet je voorbeeld maar eens volgen want tot nu toe is het ook niet mijn ding. Maar mooi is het zeker!En ik ben het ook een beetje met Loes eens, de anemoontjes zonder roze hebben wel iets. Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Von,

    Nou daar zitten een aantal pareltjes tussen zeg. Foto's 18, 19 en 21 zijn fantastisch mooi.
    Complimenten voor hetgeen je hierboven laat zien.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvonne, wat heb ik genoten van deze foto's! Prachtig die softfocus. Je hebt heel gericht geëxperimenteerd, ook met de software. Blijkbaar is meervoudige belichting ook prima uit de hand te nemen! Je anemonenfoto's vind ik het mooist, waarbij ik de 3 na laatste foto's werkelijk supermooi vind vanwege de lichte tinten. Ergens lijkt het of de anemonen naar de hemel rijken: een beetje mystiek! Groetjes, Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Von ik heb ze hiervoor nog een keertje bekeken. Ze zijn werkelijk prachtig. Ik heb het ook een paar keer gedaan maar niet op deze manier Ook maar een keer uittesten

    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een leuke techniek. Levert in ieder geval mooie plaatjes op. Ik heb die mogelijkheid ook in mijn canon70d, maar nog nooit serieus gebruikt. Toch ook maar eens proberen er aan te denken...
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik moet me er nog eens in gaan verdiepen. Heb het ooit 1 keer geprobeerd, maar dat werd niets. In deze serie zie ik prachtige foto's en foto's die iets minder gelukt zijn (in mijn ogen). Het dubbele randje vind ik meestal niet erg mooi (bijv. foto 14), maar als je een softe uitstraling krijgt dan is het erg fraai. De mooiste is wat mij betreft foto 22.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!