Incanto Images Fotografie

Incanto Images betekent betoverende foto's.
Ik hoop dat de betovering werkt en dat je kan genieten van de foto's.
Van macro- tot landschapfotografie en alles wat daar tussen in zit.





Texel - verjaardag feestje, even naar zee


Onze laatste avond op Texel, het lijkt wel of we een week 
zijn weg geweest. 

en even een bezoekje aan de vlindertuin Eureka. 

En nu even een duik nemen bij paal 9. 






Het waait goed, we moeten zelfs de achterklep en de deuren van de auto vast
 houden, anders kunnen de scharnieren wel eens ombuigen. 

We trekken onze waadpakken aan en gaan naar beneden, snel naar de pier 
die nog een klein beetje zichtbaar is.  We hebben vanavond 
drie opdrachten die we kunnen uitvoeren.

1. = de pier, dat is niet zo heel veel geworden
2. = de hele hoge golven
en 
3. = de zonsondergang.






Zoals te zien is, heb ik niet zo heel veel foto's van de pier kunnen nemen. 
Ik zag het echt niet.

En de zee met de hele hoge golven durf ik ook niet echt in. De knie is nog niet 
over en ik zie bij Gonnie dat ze echt alle kracht gebruikt om overeind
 te blijven te staan.  Loes gaat ook mee, iets minder ver, 
wat een kanjers van vriendinnen...

Dan maar op de buik om de kleine bubbels op de kiek te zetten, dat is alleen
 niet zo heel goed voor de spullen, ga maar weer staan en probeer een beetje
 te spelen met de kleine golfjes.






Kan het toch niet laten om iets de zee in te gaan, alleen wat ik voor ogen had,
 krijg ik niet te pakken.






Probeer met de belichting te spelen, maar de sluitertijd moet ik een beetje op
 deze hoeveelheid laten staan, anders krijg ik niet de
 lange sluitertijd golfjes.






Makkelijk is het zeker niet, ik probeer een paar stappen extra de zee in te gaan, 
voel het alleen heel snel, dit gaat niet goed met de knie. Toch terug en zal 
mij op dit plekje moeten vermaken.






En dan ga ik weer rare dingen uitproberen, 
tja wat moet ik anders...






En in de bewerking een beetje extra blauw toevoegen, wat ben ik weer heerlijk
bezig met de Texel foto's. Een mooi verjaardags cadeau...






En zo zakt heel langzaam de zon naar beneden.






Wat ga ik daar nu mee doen. Deze foto is al zo vaak gemaakt. Het spelen met 
de camera en de zee, dat is nieuw voor mij.






Maak eerst even een paar test opname's, met welke sluitertijd 
moet ik dit doen...






Wil toch een beetje kleur in de foto van de zon, ik kom uit op 1.6 sec






Daar verander ik niets meer aan, nu moet ik nog snel zijn, wat zakt dat 
prachtige bolletje snel naar beneden.






Wat een groot effect in de foto geeft een hoge golf. Op de andere foto's zie
 ik dat niet, allemaal prullenbak werk.






Dat zijn voor mij de geslaagde foto's. Heb ik toch nog iets met een hoge golf. 
En nu sta ik gewoon op het strand. Warm met het waadpak aan. 
Koud hebben  we het echt niet gehad, en nat zijn we ook 
niet geworden. 






En dan een barcode, een hele snelle van links naar rechts...






En zo is er een eind gekomen aan mijn verjaardags uitje. Een zeer geslaagd 
uitstapje met de "The Picture Girls" een van de vele bij namen die we
 al hebben...hoe gek kan het zijn..;-)

Datum: 02-03-2017



1 opmerking:

Bedankt voor je bezoek en leuk dat je even de tijd neemt om een berichtje achter te laten!
Thanks for visiting my blog and leaving a comment!